Knob gør ondt
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej med jer Jeg har fundet ud af jeg har en knob på størrelse med en ært inde i min skede (IKKE KLITORIS) det minder lidt om en lille knude og den er lige på indersiden af de store læber, jeg har aldrig haft sex så det kan umuligt være en køns sygdom. ved at masere på den kan jeg presse en smule væske ud af den. Jeg ved at det ikke er normalt, men hvad kan der være?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå det undrer dig. Godt at du er opmærksom på din krop og reagerer, når der er noget du ikke synes er normalt.
Det er svært at sige præcist hvad det er uden at kunne se knoppen. Ud fra din beskrivelse lyder det som en lille betændt kirtel. En betændt kirtel er nærmest som en bums, og ligesom med bumser, vil den forsvinde igen af sig selv. Jeg tror slet ikke, det er noget farligt.
Hvis den ikke forsvinder, vokser eller allerede har været der i over 3 uger, så synes jeg det ville være en god idé, at få knoppen undersøgt af din læge. De fleste synes ikke, det er det sjoveste, at skulle undersøges i underlivet af lægen. Måske det derfor var en god idé at fortælle dine forældre, en god veninde eller en anden du stoler på om knoppen? Så kan de tage med til lægen. Det gør ofte lægebesøget lidt nemmere.
Håber du kan bruge svaret
Venlig Hilsen
Jakob