Kløft i hagen
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus, Jeg er en dreng på 15 år, og er indehaver af en ret så generende kløft placeret i min hage. Jeg bryder mig ikke om, at se billeder af mig selv, da det første, der falder mig ind, altid er min hage. Jeg synes simpelthen bare, det ser så dumt og grimt ud. Selvom jeg godt ved, at man piger finder det ret så charmerende, så synes jeg stadigvæk, at det generer mig ret så meget. Er der ikke noget, man kan gøre, for at få sin hage til at se ud, som man vil have den. Uden kløft? J

Svar:
Kære J.
Åh hvor vi alle kender, at der er noget ved vores udseende, som vi er virkelig trætte af og sikre på at ALLE bare kigger på. Heldigvis er det næsten aldrig tilfældet, og jeg tror ikke folk tænker det samme om din hage, som du selv gør :-) Men det er godt du skriver herind for at få hjælp og jeg kan også godt forstå at du synes det er møg-irriterende. Den gode nyhed er, at der faktisk er noget du kan gøre.
Først og fremmest skal du selvfølgelig op og tale med din læge. Din læge vil sandsynligvis henvise dig videre til en plastik-kirurg, som måske kan hjælpe dig med dit problem. Man kan for eksempel få sprøjtet et stof ind i kløften, så den udligner sig (det bruges også til rynker og til at putte i læber, så de bliver fyldigere). Men tal med kirurgen om lige netop dine muligheder.
Før du opsøger kirurgen så tal evt. med dine forældre om det og få også en snak med din egen læge om proceduren. Det er vigtigt at være godt orienteret og informeret om "indgrebet" inden man bare sprøjter noget ind i ansigtet - så du ved hvad du går ind til mht. evt. bivirkninger og sådan :-)
Held og lykke med det og god sommer.
Mange hilsner Mette