Kløe og rødt penishoved

brevkassespørgsmål

Kløe og rødt penishoved

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej

Jeg fik idag lige pludselig kløe på penishovedet, og da jeg så checkede var et stort område på hovedet rødt.

Skulle jeg være bekymret?

Svar:

Tak for dit spørgsmål.

Jeg synes ikke du skal blive bekymret, hvad du beskriver lyder mest som irritation af huden på penishovedet. Huden lige der er ret følsom og kan blive rød og irriteret ved f.eks, svamp, for meget sæbevask eller anden lokal irritation.

Hvis du har været sammen med en kan det være at vedkommende også har nogle symptomer på f.eks. Svamp. Det er en ufarlig tilstand som kan behandles med salve/tabletter som fås i håndkøb på apoteket

Hvis der er blæner/sår på penishovedet, eller hvis det gør virkelig ondt bør du se din praktiserende læge, da du så kan have brug for medicin.

Med venlig hilsen

Mads

Madss billede
Mads fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål