Kløe i form af knopper på skamlæber.
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hey, hey. Jeg har i løbet af det sidste halve år døjet med en irriterende kløen på mine skamlæber. Det ligner egentlig bumser, men nu er altså 5 store knopper, der klør vildt meget! Jeg har dyrket ubeskyttet sex et par gange i løbet af det halve år, og har en mistanke til at det kan have noget med det at gøre, men jeg er virkelig i tvivl. Jeg har desuden taget en fortrydelsespille for nylig, men tror ikke at det har noget med det at gøre. Eller hvad? Kan I hjælpe mig?

Svar:
Hej Pige.
Hvor er det godt du er opmærksom på din krop og undrer dig når tingene ændre sig.
Der er flere muligheder for hvad der kan være i vejen, det kan være irritation over at du måske  barberer dig. Det kan også være noget allergi over for det skyllemiddel/vaskepulver din mor vasker dit tøj i. Og endelig kan det være en kønssygdom som du selv kommer ind på, derfor syntes jeg bestemt du skal søge læge og fortælle det du har skrevet her.
Han/hun vil hurtigt kunne fortælle dig hvad det drejer sig om og hvad du skal gøre for at behandle det.
Jeg syntes du skal passe godt på dig selv i fremtiden. Husk kondom når du har sex, det beskytter både mod graviditet og kønsygdomme.
Mange venlige hilsner
Anette