kcal og kj..

brevkassespørgsmål

kcal og kj..

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

jeg ville bare hører hvor mange kalorier/kj man skal intage i løbet af en dag i min alder... også når man træner en del. og hvad bør man cirka veje, for jeg tror at jeg er lidt undervægtig, men jeg ved det ikke.. håber i kan hjælpe:-)

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål. Jeg ville gerne give dig et konkret tal, men jeg må desværre skuffe dig. For at finde ud af hvor meget energi lige præcis du skal indtage og hvor meget du bør veje, kræver en længere række oplysninger som jeg ikke har.

Derfor synes jeg du skal prøve at tage til din læge, som kan lave en cirka vurdering. Eller alternativt sundhedsplejersken på din skole.

Mange hilsner

Line