kan det stadig være bivirkninger
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej
jeg har været på p-piller længe nu
jeg har her på det sidste få ømme bryster og der kommer væske ud .det kan da ikke stadig være bivirkninger da bivirkninger er i de først 3-6 måneder man tager p-piller
det kan da heller ikke være fordi de stadig vokser når jeg er så "gammel" ..

Svar:
Hej med dig,
Mange tak for dit spørgsmål. P-piller kan godt have den bivirkning, at man får ømme bryster og at der kommer noget væske ud af brystvorterne. De fleste bivirkninger ved p-piller er som regel ovre i løbet af de første 3-6 måneder, men de kan godt vare længere. Det lyder som om, at det er noget nyt, at dine bryster er blevet ømme og at der kommer væske ud, så jeg synes, at du skal tale med din læge om hvorfor det er kommet nu, og om det vil hjælpe dig at skifte til fx nogle andre p-piller, eller om der er andre årsager til dine gener.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Christine