jeg kan ikk holde ud at se mig selv...

brevkassespørgsmål

jeg kan ikk holde ud at se mig selv...

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej.... jeg er en pige på 12 og er 152 høj og vejer 47-48 kilo og vil vildt gerne tabe miig... jeg kan ikke holde ud at se på miigh selv jeg mener at jeg er svær overvægtig.. jeg føler en trang til at spise noget hele tiden og jeg prøver at spise sundt og det gør jeg ogs men bliver ikk mæt og tager så lige noget chokolade og det vil jeg ikk!! jeg kan virkelig ikk holde ud at se på miigh selv hader miigh for den jeg er.. jeg har 2 heste min 3 hest er solgt.. jeg rider rigtig meget men kan ikk ride næsten et halvt år der er sket noget med mine heste som ikk er så godt. :( men vil i ikk nok hjælpe miigh??? jeg har en pæn lillesøster på 5 og en pæn lillebror på 9.. de er begge to smukke og tynde det er alle i min familie undtagen miigh jeg er ty.( jegvil gerne have at min søster kan se op til noget. men det er lidt svært når hun er mega smuk og er kun 5

Svar:

Hej med dig

Mange tak for dit brev.
Jeg har nogle vigtige ting, jeg godt vil fortælle dig, så jeg håber, at jeg kan få formuleret mig på en måde, så du kan forstå, hvad jeg mener.

Jeg kender dig ikke, og jeg ved ikke hvordan din kropsbygning har været tidligere. Det jeg (blandt andet) tænker, når jeg læser dit brev er at du måske er ved at gå i puberteten. I puberteten ændrer vores krop sig. Piger går fra at ligne drenge til at have kvindelige former. I starten sidder det måske ikke helt som når man er blevet en kvinde.

Forandringerne kan faktisk komme ret hurtigt, så det kan godt være svært at følge med oppe i hovedet. Måske føler man at kroppen er lidt fremmed for én. Det er også almindeligt, at man får en god appetit. Så kan man blive ked af, at man ikke kan styre sig, og måske har lyst til slik. I puberteten ændrer man sig faktisk også oppe i hjernen, altså på en måde så man af og til tænker anderledes end man gjorde før. Lige pludselig bliver noget man før ikke tænkte så meget over, vigtigt og fylder meget for én. Det kan f. eks være hvordan man ser ud i forhold til de andre på ens egen alder.

I dit brev skriver du, at du godt vil ha, at din lillesøster har en storesøster, som hun kan se op til. Det er jeg helt sikker på, at hun allerede gør! For hende er du en storesøster der både kan alt muligt og ved alt muligt. Tænk på at du er 12 år og hun er kun 5 år.
Det nok allervigtigste jeg vil sige til dig er, at jeg godt vil have at du fortæller din mor eller far, hvordan du har det. Hvis du har svært ved at få det sagt, så skriv det ned ligesom du har gjort i det her brev. Jeg er sikker på, at dine forældre gerne vil vide, hvordan du har det.

Kærlig hilsen
Kathrine