Jeg har slået ryggen hvad skal jeg gøre
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Ja jeg har slået ryggen en hel del og hvad kan jeg lige gøre for vil ikke så gerne til læge så vil rigtig gerne have hjælp så ville lige høre jer herinde om i kan hjælpe mig for er hundered for læger efter sidst jeg vr der inde der blev jeg bare opereret og det kan jeg kunne jeg ikke lide og derfor er jeg blevet bange for dem derinde
hvad kan jeg dog gøre :(

Svar:
Hej du
Det var da en dum situation. Jeg ville jo gerne sige, at det nok ikke er noget, du behøver gøre noget ved, og at du bare skal se tiden an, men det er desværre ikke forsvarligt. Heldigvis kan jeg berolige med, at det kun er meget, meget sjældent der er grund til at operere, så jeg tror du har været super uheldig sidste gang! Der er mange andre måder en læge kan hjælpe på. Jeg vil foreslå, at du tager en god veninde/din mor eller anden under armen og kommer til lægen. Hvis det er for voldsomt, kan du forsøge at ringe i lægens telefontid og snakke med vedkommende der. Nogengange kan tingene klares sådan - andre gange vil de gerne undersøge ryggen nærmere, men så har du jo mulighed for at fortælle at du er bange så lægen kan tage hensyn til det. Ligeledes kan du høre lægen hvad han/hun vil gøre så du er forberedt.
Håber meget det hjælper dig
Med venlig hilsen Maria