Jeg har dt underligt erfter rygestop

brevkassespørgsmål

Jeg har dt underligt erfter rygestop

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej brevkasse.
Jeg holdt op med at ryge her for en måned siden, og lige sidne da har jeg hostet meget og haft sådan en følelse af at der er en finder i brystet på mig sådan lige omrking hjertet. og så er jeg bare meget stakåndet ude at lave noget!

Svar:

Hej du

først og fremmest tillykke med rygestoppet, hvor er du sej!! Hold fast i det.

Det er meget normalt, at man oplever en øget hoste den første tid, når man er stoppet med at ryge, det skyldes at den hosterefleks som blev undertrykt mens du røg fungere igen. Det vil gå over med tiden og så vil du opleve du hoster mindre end da du røg. Rygning er jo afhængighedsskabende og man kan føle mange forandringer med kroppen efter et rygestop.

Hvis du får feber samtidig med hoste eller pibende vejrtrækning bør du gå til læge få tjekket om du skulle have fået en lungebetændelse eller astma.

Hvis du vil vide mere om forandringer ved rygestop kan du søge på www.patienthåndbogen.dk og skrive" forandringer ved rygestop" i søgefeltet-så kommer der en masse god information.

hold fast i rygestoppet-det er en god ting!

hilsen Malene

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål