Jeg er itvivl
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
jeg har fået en mærkelig rød ''knup'' på min fisse. Der er begyndt at komme flere af dem. Og jeg aner ikke hvad det er? Jeg har også fået en mæreklig rød ''knup'' på mit ene bryst, og ved ikk hvad det er. det går mig meget på, da jeg er bange for at det er noget alvorligt. hjælp mig?

Svar:
Hej med dig
Det er godt at du skriver herind når du i tvivl om ting du oplever ved din egen krop, specielt når det er noget som går dig på.
Jeg kan desværre ikke sige dig hvad det kan være du har fundet, da jeg ikke kan se de knopper som du har, hvor de præcist sidder eller hvor store de er.  Der kan være mange årsager til at man får knopper i skridtet. Knopper kan bl.a. komme hvis man har bestemte kønssygdomme eller barberer sig i skridtet. Men jeg kan ikke sige om det er derfor du har fået knopper.
Jeg kan høre på dig at det påvirker dig rigtig meget, og derfor syntes jeg også det er en god ide at du går til læge, så han/hun har mulighed for at se nærmere på dem, hjælpe dig med at få dem behandlet.
Når der er noget som man frygter eller er bange for, så er det altid godt at få snakket det igennem med en man har det godt sammen med. Derfor tror jeg det villle være godt for dig hvis du fik snakket med din mor om det eller måske en anden voksen eller veninde som du har det godt med. Det kan være at en af dem kan tage med til lægen hvis du føler dig utryk ved det.
Venlig hilsen
Iben