ingen pause p-piller
brevkassespørgsmål af
Mie
17 år
Hej cyberhus
jeg skrev et spørgsmål mht. om man er beskyttet hvis man udskyder sin menstruation med p-piller og så svarede i, at det var man, men man skulle helst ikke holde en pause på over 7 dage, altså så lang tid som den normale pause varer. Men hvad så efter? Skal man fortsætte med at tage pillerne eller stopper man og får så en blødning? Hvis man stopper med pillerne allerede efter en uge, hvad skal man så gøre med de resterende piller i pakken? Og er man så ikke beskyttet resten af ens cyklus?

Svar:
Hej
Hvis man udsætter sin normale menstruation (ved at fortsætte med at tage p-piller), vil man være beskyttet også i denne periode. Det er en god ide at tage hele den næste pakke og så holde pause når den er tom. Her holder du en pause svarende til din normale menstruations længde (ca. 7 dage) hvor du så vil få en normal blødning. Herefter starter du igen på en ny pakke, og kommer så igen ind i en normal rytme. Du vil være beskyttet i hele denne periode, på samme måde som ved din normale cyklus med p-piller.
Det er ikke nogen god ide at springe over mere end èn gang, for så kan det efterfølgende tage lidt lang tid at få den normale cyklus tilbage.
Håber det besvarer dien spørgsmål
Venlig hilsen
Simon