Hævet Penis
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej Cyberhus! Jeg er 13 år gammel og er først lige begyndt med at onanere idag. Jeg har ca. gjort det 4 gange idag fordi det føltes godt :) Men 1 time efter den sidste gang begyndte min penis at hæve? Er det noget alvorligt? Tak på forhånd

Svar:
Hej Du og velkommen til Cyberhus.
Det er rigtig fint, at du skriver herind med noget, der bekymre dig. Det er fedt at høre at du er blevet glad for at ornanere, det hjælper dig til at lære dig selv og din seksualitet bedre at kende og bliver også en god måde at få afløb for noget energi.
Det er helt normalt at gøre det mange gange dagligt lige i Starten, hvor man lige har opdaget, hvor rart det føles. Det at huden hæver op er bestemt ikke noget alvorligt. Huden skal lige vænne sig til at blive rykket i så tit, man kan kalde det en slags overbelastning af huden. Når huden overbelastes kommer der lidt ekstra væske ud i den og derfor hæver den.
Det eneste du skal gøre er lige at give den noget ro en dag eller to, når hævelsen er væk kan du klø på igen. Med tiden vænner huden sig til det, men når den hæver er det dens måde lige at bede om lidt ro. Så ornaner du roligt videre når hævelsen er væk.
Venlig Hilsen Malene