Hvad er psykose
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
hej jeg har fået af vide jeg har psykose lidelse er der nogen der kan forklare mig hvad det er sådan jeg kan få det skær ned i pap
har brug for og få det vide hurtig

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan forstå at du har fået at vide at du har en psykose og ønsker at få svar på hvad det egentlig er.
En psykose kan give sig til udtryk på mange forskellige måder og jeg ved jo ikke noget om din situation, så det er kun noget meget generelt jeg kan fortælle dig.
En psykose er defineret som en forkert opfattelse af virkeligheden. Eksempler på psykoser kan være at man hører stemmer som ikke er der eller ser ting som ikke er der. Det er det man kalder hallucinationer. Det kan også være ens tanker der er påvirkede så man f.eks tror at nogen er efter en eller at man er en anden person end den man er. Det kalder man vrangforestillinger.
Som regel går psykoserne relativt hurtigt væk igen, men ofte har man brug for medicin, det man kalder antipsykotisk medicin, før man kommer over sin psykose.
Jeg håber at du kan bruge mit svar og at du snart er ovre din psykose.
Med venlig hilsen
Morten