Hvad er der bagerst på ens penishoved?
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej.Er det normalt at have en streng/tråd bag på mit penis hoved, det føles som om den er for lille når jeg trækker forhuden tilbage og den strammer og det gør ondt er det normalt eller bliver den mere løs eller hvad gør den... og jeg har set i film at mandens pik hoved sider ud over forhuden det gør min ikke. håber virkelig får svar på det :/.

Svar:
Kære du,
Godt du skriver ind, for det er vigtigt at din penis virker som den skal ;-)
Strengen du beskriver er helt almindelig. Den kan godt være strammere i puberteten end når du bliver voksen. Men den skal ikke stramme så det gør ondt.
Derudover vil jeg sige, at det bestemt ikke er meningen at din penis skal gøre ondt. Det kan skyldes, at du har forhudsforsnævring. Det kan give irritation, også når du skal til at have sex. Samtidig giver det øget risiko for, at du får infektioner dernede. Det kan også skyldes, at der allerede er en infektion, men det ville også give andre symptomer end dem du beskriver.
Uanset om det er forhudsforsnævring, infektion eller måske en helt almindelig variant, som er mere stram end sædvanligt, så er det vigtigt at du bliver undersøgt af en læge. For når der er problemer i kønsorganerne, så er det meget bedre at få nogle til at kigge på det og undersøge det. Så får du også mere ro. Det er også vigtigt at finde ud af, hvad problemet er, så vi kan sikre, at du ikke får problemer, når du bliver ældre.
Held og lykke.
Venlige hilsner fra Line