hovedpine og pludseligt dårligt syn - svar
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
hej igen. ville bare lige komme med nogle svar til lidt af det du skrev. Altså jeg har det faktisk ret godt psykisk. Er glad og føler faktisk på det sidste at jeg er blevet mere social- har altid holdt mig lidt tilbage- men slog op med kærste og fik frihed :D hihi. Så har det godt på det punkt. Går til fodbold ( når der er sæson) 2 gange om ugen og løber gerne 4 gange om ugen- det at løbe er jeg lige begyndt på. Bare lige sådan så I ved det også. Men ja det med at snakke med min læge omkring det- har lidt svært ved at tage der op :( ikke fordi jeg er nervøs for noget, men fordi jeg frygter at han bare slår det hen og jeg så ikke får noget svar alligevel. Men er virkelig ofte træt og synet dårlig, og så den hovedpine og lidt dårlige hukommelse :( jeg er faktisk nogle gange så træt, så når jeg sover og så vågner, føler jeg mig bare endnu mere træt. Men tak for svaret, håber på at få mig selv afsted til lægen snart.

Svar:
Hej igen.
Godt at høre, at du i hvert fald ikke føler det er noget psykisk.
Jeg tror nu heller ikke det har noget med din ny-indledte løbevane at gøre, selvom det selvfølelig siger noget positivt, at du fysisk har overskud til den slags.
Jeg synes, at du skal fortælle din læge inden I starter konsultationen, at du virkelig er bange / nervøs for ikke at blive hørt. Så vil han/ hun være ekstra opmærksom på at forklare hvilke undersøgelser han/hun vælger at lave og hvorfor og på hvilken baggrund han/hun drager sine konklusioner.
Der er mange der har det som dig, og det aller værste er, hvis man føler man ikke bliver hørt. Der er det bedste forsvar altså angreb: sig det lige ud som det er. Det vil kun blive positivt modtaget.
Held og lykke med det.
Susanne