hovedpine og hallucinationer
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hey Cyberhus jeg er en meget bekymret pige. jeg har oplevet noget mærkeligt her på det seneste jeg får mega ondt i hovedet som et jag af smerte hver kan der er for lyst det sted jeg er bare lys kan give mig ekstrem hovedpine og så er jeg begyndt af få hallucinationer hvilket føles meget underligt. men kan der være en sygdom i min hjerne eller noget andet der gør dette eller er det bare helt normalt?

Svar:
Hej med dig.
Jeg kan ikke med sikkerhed fortælle dig, hvorfor du får hovedpine og hallucinationer, men det kunne godt lyde som om, at det er migræne.
Nogle af dem, der har migræne får nemlig en meget kraftig, dunkende hovedpine, og den bliver værre, når det er lyst. Man kan også godt se nogle lysende linjer, der bevæger sig - det er måske det, du beskriver som hallucinationer.
Migræne kan man få behandling for. Jeg synes, du skal gå til din læge, og få en snak om din hovedpine. Din læge vil kunne hjælpe dig med at komme nærmere, om det er migræne, du har.
Med venlig hilsen og god jul,
Christine