hjælå med røde knobber
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg har meget hår i underdelen alså flere end de andre piger fra klassen og mange af pigerne baber sig? også spugte jeg min veninde om jeg skulle gøre det og hun sagde at det ville være smart... men efter jeg haved baberet mig så kom der røde knobber???? hvordan undgår jeg dem?? knus C.A.S.H

Svar:
Hej med dig
Sine har svaret på dit spørgsmål i teenagebrevkassen, jeg har kopieret svaret og sat det ind, så du kan se det her også.
Camilla - koordinator i rådgivningen
Kære C.A.S.H
Jeg kan godt forstå du spørger og jeg vil gerne prøve at svare på dine spørgsmål.
Grunden til at du får røde knopper kan være fordi du har barberet til imod hårene og så reagerer din hud, fordi den ikke er vandt til det. Det er helt normalt at man får røde knopper, når man intimbarberer sig.
Du kan ikke helt undgå at der kommer lidt, men du kan undgå noget af det.
Som det første synes jeg du skal anskaffe dig noget baberskum/gel. Dernæst, så barber dig som det sidste inden du forlader badet, så er porrerne i huden mest åbne, og det skaber mindst irritation. Når du så barberer dig, så sørg for at skrabe mest med hårene og til sidst kun lidt mod hårene.
De bedste hilsner, Sine