Hjælp til problemer med ''overvægt''
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej :-) super fedt sted I har fået lavet her, ser virkelig ud til det fungere super godt. Jeg er en pige på 19 år, der har et problem, jeg burde sikkert snakke med en fitness instruktør om det, og har også skrevet mails til dem, men uden svar. Så jeg prøver her. Jeg er sund og rask, og vejer slet ikke for meget, måske synes jeg selv jeg har lidt deller på maven, men min læge siger jeg ikke må tabe mig, da min BMI ligger 2 under normalt, så jeg skal blive hvor jeg er.. Men mit problem er, at jeg har fået mig såkaldte ''sidedeller''. Det er svært at beskrive, men du ved, når bukker sig til den ene side, kommer der en sådan en delle lige under bh kanten, eller samme sted, hvis man er mand, selvfølgelig bare ikke bh. Og den delle har jeg hele tiden, min læge siger hun ikke rigtig har set det før på så unge og slanke piger som mig, og jeg vil bare gerne vide hvordan jeg får den væk. Hun siger det skal trænes væk, men hvordan? og ellers siger hun det skal opereres væk. Da jeg ikke må tabe mig mere, vil jeg gerne træne dem væk, men aner ikke hvordan jeg gør. Jeg har været ude som guide siden maj måned, og har ikke været i bikini mere end 1 gang, fordi jeg føler mig som en dame på 100 kg. Håber I kan hjælpe mig, ellers kender I evt. et andet sted jeg kan henvende mig? Mvh C.

Svar:
Hej du
Godt du er glad for vores hjemmeside, det er vi glade for at høre.
Jeg kan godt se, at det er et specielt problem du har. Det må være surt ikke at føle sig tilpas i bikini. Det må også være en ret generende detalje med det job du har.
Hvis din BMI ligger 2 under normalgrænsen, vil jeg heller ikke foreslå vægttab som løsning.
Det første du bør prøve er, at se om du kan træne det væk. Hvis du er medlem af et fitnesscenter, kan du få vejledning af finessinstruktører om hvilke øvelser du skal lave og muskler du skal træne op for at få det til at blive mindre/forsvinde. Du skal nok bevæbne dig med tålmodighed, da det godt tage noget tid.
Hvis det ikke hjælper kan man forsøge operativ behandling. Hvis du vælger det, skal du nok også undersøge, hvordan arret kommer til at se ud, da det også kan komme til at give dig kosmetiske gener. Jeg vil tro, at du selv skulle betale for en eventuel operation, da det ikke er en sygdom, men en kosmetisk operation.
Jeg vil foreslå at du i første omgang taler med en fitnessinstruktør og prøver at se om det hjælper med træning. En operation kan være forbundet med forskellige komplikationer, og derfor er det fornuftligt at prøve de andre muligheder først.
Med venlig hilsen
Gowsini Joseph