Hjulben
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej!
Først og fremmest, vil jeg bare lige sige at det er anden gang jeg skriver, for jeg kom  til at vælge den forkerte sidst! (ups undskyld!)
Jeg har et problem, som jeg vil håbe at i kan hjælpe mig med: Jeg er ret hjulbenet. Jeg har ikke selv lagt mærke til det, før jeg blev ældre, og folk begyndte at påpege det og lave sjov med ddet. Der er ikke nogen der mener det ondt, men jeg bliver alligevel ked af det, fordi jeg føler mig grim. Hvis jeg fx. har købt et par nye bukser, eller en sød nederdel, føler jeg mig aldrig rigtig tilpas, fordi jeg kun lægger mærke til mine ben, og jeg bruger meget tid på at tænke over, hvordan mine ben ser mest lige ud, på billeder osv.
Jeg har prøvet at snakke med mine forældre, men de siger bare forældre-replikken: "Ej, du har da ikke noget at brokke dig over, med de lange ben der!" (Jeg har rimelig lange ben, hvilket bare får mig til at virke ranglet, med både skæve og lange ben).
Jeg vil derfor høre om der er noget jeg kan gøre, for at modvirke det, nogle øvelser der styrker musklerne, eller et eller andet?
På forhånd tak, og mange tak for den her gode brevkasse!
Hilsen Olivia

Svar:
Hej Olivia.
Tak for de pæne ord om vores brevkasse. Jeg kan forstå at du er ked af at du er hjulbenet. Desværre findes der nok ikke rigtig nogen mirakelkur mod det, hvilket det også lyder som om, at du godt er klar over. Folk er jo bygget forskelligt, nogle har lange ben, andre har korte ben og nogle er hjulbenede, andre er kalveknæede.
Når det så er sagt så kan det godt være at du vil se mindre hjulbenet ud hvis du træner dine benmuskler, det vil nok også få dig til at virke mindre ranglet. Udover det er jeg bange for at der ikke er så meget du kan gøre.
Håber ikke at du er alt for nedslået over dette og jeg håber at du bliver tilfreds og glad for dig selv.
Med venlig hilsen
Morten