Hej, Ål med lime?

brevkassespørgsmål

Hej, Ål med lime?

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, er Ål med lime sundt? :'( Og er gedde med rødbeder sundt? Jeg er nemlig med i en madklub, hvor jeg har tænkt mig at kokkerere netop denne ret. Håber du ved noget om det, :-)

Svar:

Hej,

Det lyder som nogle meget spændende retter du vil i gang med at kokkerere.

Ål og gedde er fyldt med sunde olier. De indeholder det som man kalder fiskeolie. Specielt ålen er kendt for at indeholde rigtig mange af de sunde olier. Det er rigtig godt for kroppen at få fiskeolie. Men olien er selvfølgelig også en fedtkilde, så man skal ikke leve kun af ål og gedde. Men til madklub og 2-3 gange om ugen, er fisk en rigtig god ide.

Så god arbejdslyst i køkkenet og god madklub ;-)

Hilsen Line