har to urin huller
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
hej jeg hedder lars jeg har to urin huller der kommer kun tis og sæd ud af den ene intet ud af den anden hvor det burde rigtig komme ud og min pikhoved bøjer næsten hele vejen rundt ned af jeg kunne godt tænke mig om vis jeg skulle gøre noget ved det

Svar:
Hej Lars.
Det lyder ret irriterende, og der er faktisk noget, man kan gøre.
Din tilstand skyldes formentligt, at urinrøret ikke er lukket rigtigt sammen, da du blev født. Det ses hos 125 nyfødte drenge børn hvert eneste år, så det er altså ikke helt sjældent.
Man kan rette det op ved en mindre operation på hospitalet. Hvis du er interesseret il det, skal du ned forbi din egen læge, som så vil undersøge dig. Da der er meget stor forskel på hvor det ekstra urinhul sidder og hvor meget penis krummer, vil han nok sende dig videre til en specialist. Han vil så beslutte, hvad der er den helt rigtige behandling til dig.
Hvis du er bekymret for at gå til lægen, kan du evt. få i en person du stoler på - dine forældre, en god ven eller måske en lærer. Så kan de tage med dig. Det gør det ofte lidt nemmere - og så er man også to til at huske alt det lægen siger.
Håber du kan bruge svaret.
Venlig hilsen
Jakob