Gravid hvis man sluger sperm ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Heej jeg er en ung pige på 15 år som er bange for blive gravid, mig og min kæreste har været sammen i et år nu og her i den her uge har jeg prøvet at gi ham blowjob, men jeg er kommet til at sluge hans sperm, kan jeg blive gravid af det ?

Svar:
Hej med Dig.
Det er godt du skriver herind for at finde svar.
Nej, man kan ikke blive gravid af at sluge sperm. Der er kun én måde at blive gravid på, og det er ved samleje, altså manden skal komme inde i kvinden så spermen ryger ind i kvindens underliv hvor livmoderen og æggestokkene er.
Man kan dog godt få kønssygdomme af at give blowjob, og også ved almindeligt samleje, så det er vigtigt at vide om din partner har en kønssygdom, medmindre i ikke har været sammen med andre end hinanden, så fejler ingen af jer noget.
Det lyder som om du er ved at udforske både din egen og din kærestes krop i den her tid. Det kan være både sjovt og interessant, at vide hvordan det hele hænger sammen, altså hvordan din egen krop fungerer og hvad der sker når man udvikler sig fra ung pige til kvinde. Jeg kan anbefale bogen "Kvinde kend din krop", som du kan låne på biblioteket. Der står rigtig meget af det man kan komme til at tænke over når kroppen udvikler sig, og der er både billeder og tegninger af kvindekroppen, så man kan se hvordan det hele hænger sammen.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen fra Lea