generaliseret angst?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Kan det her være generaliseret angst, eller hvad kan det skyldes?
Hver aften jeg skal sove får jeg vejrtrækningsproblemer (kan ikke få luft) ondt i maven og hovedet, en kæmpe uro i hele kroppen, og kan slet ikke sove om natten mere/falde i søvn, og en masse tanker begynder at køre rundt om f.eks bekymring. føler jeg er ved at blive sindsyg!! :(
Hvad kan det skyldes, det må skyldes noget?
Mit liv er meget lort pt, og der er sket en masse men ved ikke om det har betydning? :(
Håber i kan hjælpe bare lidt, så jeg kan blive klogere på mig selv!

Svar:
Kære du,
Det lyder meget ubehageligt især med alle de symptomer du mærker samt søvnbesvær. Hvis der er skete en masse fornylig kan det være en stress faktor for dig hvilket kan forklare det du oplever. Det er ikke sikkert at du har udviklet generaliseret angst - den diagnose kræver en del mere oplysninger og en samtale med din egen læge.
Jeg synes at du skal snakke med nogen om det du oplever - det letter altid lidt at få snakket om tingene. Din egen læge vil kunne hjælpe dig finde ud af det. Pas godt på dig selv.
Venlig hilsen,
Lise