Frygtelig hovedpine
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej med jer. Jeg har et problem som jeg virkelig håber i kan hjælpe mig med. I går da jeg havde onaneret, så lige bagefter hvor jeg var sådan lidt forpustet, og jeg fik en frygtelig hovedpine. Og det er ikke bare lidt. Det er virkelig voldsomt. Det gør meget ondt sådan ca. ved panden. Det gør så ondt at jeg ikke holde det ud, og bare får lyst til at skrige. Det endte med jeg begyndte og græde ( og jeg er altså ikke den pivede type). Det gik først over efter jeg havde fået en panodil og den havde virket efter en halv times tid. Bagefter var det helt væk. Jeg var ikke syg eller noget i forvejen. Det kom bare helt pludeseligt. Min far spurgte om det bare sådan kom, og jeg svarede selvfølgelig ja, og sagde at jeg havde løbet lidt rundt og var blevet lidt forpustet. Dagen efter skete det helt samme. Jeg onanerede igen og fik den frygtelige hovedpine og begyndte at græde og det hele. Altså jeg kan godt mærke hovedpinen kommer lidt når jeg onanerer, men det er først bagefter det bliver virkelig slemt. Jeg har altså ornaneret i lang tid og det er aldrig sket før. Kan det have noget at gøre med at jeg bliver lidt forpustet, eller er det fordi jeg onanerede? min far tror bestemt det er migrene, tror i også det? jeg har ikke rigtig lyst til at fortælle at det kom da jeg havde ornaneret, for jeg ved ikke om det overhovedet har noget med det at gøre? ( det er jo lidt pinligt) det er jo som sagt sket 2 dage i træk nu, og jeg er ikke syg! det kommer bare sådan. Og jeg har ikke lyst til at det skal ske igen. Har aldrig oplevet en hovedpine så smertefuld. Hvis jeg skal til lægen, skal jeg så sige det er fordi jeg onanerede, eller fordi jeg var lidt forpustet. Det kunne jo være et tilfælde? Please hjælp mig. Knus

Svar:
Hej du!
Jeg beklager at det har taget så lang tid at svare, men vi har haft lidt juletravlt i brevkassen. Men det er rigtig godt du skriver herind om dit problem, for det må være ubehageligt at have sådan en hovedpine at man begynder at græde over det.
Det lyder som om du får hovedpinen, når du anstrenger dig og får en hurtig puls. Når du onanerer begynder hjertet at slå hurtigere, og så begynder man også at trække vejret hurtigere. Det at du anstrenger dig kan godt være grunden til at du får hovedpinen, men jeg kan ikke sige det med sikkerhed. Får du også hovedpine når du laver andre ting, hvor du bliver forpustet?
Jeg tror ikke på du har migræne. Dem som har migræne får hovedpine ved høje lyde og ved stærkt lys. Det lyder ikke som om det er de ting som giver dig hovedpine.
Jeg tror på det må være en rigtig slem hovedpine, når du begynder at græde over det. Derfor syntes jeg også du skal tage og besøge din læge, og tage en snak om det som sker med dig når du onanerer.  Lægen er vant til at undersøge og tale om kroppen, så du kan roligt fortælle ham/hende hvornår du får hovedpinen. Det kunne være at du kan tage en snak med din mor om din hovedpine, så hun kan hjælpe dig med at bestille en tid ved lægen.
På din skole er der en skolesygeplejerske tilknyttet, så der er også mulighed for at tage en snak med ham/hende når du kommer tilbage på skolen efter nytår. Du kan måske spørge din lærer om hvornår skolesygeplejersken er på skolen.
Hilsener fra
Iben