Forhud tilbage

brevkassespørgsmål

Forhud tilbage

brevkassespørgsmål af
Mads
14 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Kære Cyberhus,

For et par måneder siden begyndte jeg at tænke lidt mere seksuelt, og lagde mærke til at jeg ikke kunne trække min forhud tilbage. Det ser ikke ud til at gøre ondt hvis jeg prøver men forhuden er for stram i toppen. Jeg gik straks igang med at søge på nettet, og fandt flere besvarelser på mit spørgsmål. Jeg fandt et par der sagde at det var en forhudsforsværvelse, og at der skulle omskæres og nogle hvor de sagde at det var helt normalt. Der stod også at man kunne tage til lægen og få hormoncreme til at løsne forhuden. Jeg er ikke særlig meget til det med at snakke om mit seksuelle liv med andre. Jeg læste også at man kan tage til lægen uden at ens forældre kan vide det. Jeg syntes det er ret akavet og er lidt sky. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej du

Ud fra din beskrivelse er jeg ikke tvivl om, at det er forhudsforsnævring, som det drejer sig om. Forhudsforsnævring er en ret hyppigt lidelse, og behandlingen vil i første omgang være hormoncreme hos de fleste.

Jeg vil anbefale dig at gå til din egen læge og tale med denne om det. Selv om du tænker at det kan være akavet, så kan jeg berolige dig med, at din egen læge behandler noget lignende hver eneste dag!

Din egen læge har tavshedspligt og er ekspert i at håndtere et problem som dit, så du kan roligt henvende dig der.

Håber at svaret hjælper dig videre. Vh Jens-Christian

Jens-Christians billede
Jens Christian har svaret på dette spørgsmål