Er jeg undervægtig????
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej :) Jeg er en pige på 13½. Jeg skal på sygehuset imorgen pga. spiseproblemer. For nogen år siden havde jeg spiseproblemer hvor jeg var nede og veje 30, fordi jeg var bange for at maden sat sig fast i min hals så jeg ville blive kvalt. Men det gik over fordi jeg fik hjælp. Nå nu til det, det hele handler om. Som sagt skasl jeg på sygehuset imorgen. Jeg har i længre tid ikke spist så meget, og har været nede og veje 36-37 kg, hele december måned vejede jeg 38,3 kg. Men nu er jeg begyndt at spise LIDT bedre, og vejer omkring 42-43 kg, men det er IKKE FEDT, det er muskler fordi jeg går i motionscenter og rider, det har jeg fået fortalt. Jeg tænker så meget på kalorier og at jeg IKKE skal have noget usundt, når jeg tænker på mad får jeg kvalme. Alle siger at jeg er sygt tynd. Men jeg har da en lille delle på maven og har ikke overdrevet tynde lår (SYNES JEG) Men det siger andre. Man kan se nogen af mine knogler blandt andet: Rygsøjle, skulderbalde, hofter og lidt af mine ribben og så nogen andre knogler jeg ikke kan huske hvad hedder. Jeg har sygt tynde håndled og arme, og har vidst tabt mig 2 cm om håndledende de er vidst 14 cm eller under. Og tror jeg har tabt 1-2 cm om lårene de er 46-47 cm. Mit BMI er vidst ved 16 eller 17, når jeg tager sådan nogen teste inde på "slankedoktor.dk". Håber i ville hjælpe mig. :)

Svar:
Hej med dig!
Mange tak for dit brev.
Ja, jeg synes du er undervægtig og derfor er jeg rigtig glad for at du skal undersøges på sygehuset, så du kan få hjælp til at få det bedre.
Når du får det her svar, har du nok været på sygehuset. Måske skal de se dig igen derinde. Det kan være at de har snakket om eller kommer til at snakke med dig om din vægt, det kan også være at de snakker med dig om, hvordan du har det og hvad du går og tænker på.  Jeg håber og tror at de kan hjælpe dig. Jeg ved, at de vil gøre alt hvad de kan for at hjælpe dig.
Mange hilsner
Kathrine