Er jeg tyk/overvægtig?<33
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Jeg er en pige på 13 år, jeg vejer 51-52 kg, jeg er 160 høj ca. og spiser ikke morgenmad(venligst ikke kommenter det) og et stykke frugt til frokost og en potion aftensmad og jeg løber 1-2 gange om ugen, rider 1-2 gange om ugen, cykler ca. hver anden dag hver anden uge, danser, laver mave-/ryg-/arm-bøjninger hver/hver anden dag (50-100 styks) -Håber virkelig i vil svare udfra hvad i tror og ikke noget i retning af "Det kommer an på hvordan du er bygget - så vi kan dsv ikke hjælpe dig! men held og lykke"

Svar:
Kære du
Det er rigtigt fint, at du skriver til brevkassen, når du har brug for et klart svar vedrørende vægt. Jeg vil forsøge at hjælpe dig så godt jeg kan.
Jeg kan forstå, at du ikke ønsker et svar, som kommer ind på, hvordan du er bygget, men med de mål, du beskriver, er det sådan set heller ikke nødvendigt, for du er ikke er tyk eller overvægtig.
Når det er sagt, kan jeg ikke lade være med at tænke på, hvad der får dig til at spørge om din vægt, mens du samtidig fortæller om kost og træningsmængde. Jeg fornemmer, at du måske har en lidt forkert opfattelse af din krop, og jeg tror også, at du ved, at du træner meget og spiser for lidt.
Jeg kunne fortsætte… men det er ikke helt det, der er meningen med denne brevkasse. Derfor synes jeg, at du skal kigge forbi chatten, hvor der sidder voksne, som kender en masse til de tanker, du har. Jeg tror også, at du vil kunne få noget ud af at læse lidt i brevkassen ”Når det gør ondt inderst inde”, hvor andre piger har stillet spørgsmål lignende dit. Du kan også selv skrive til ”Når det gør ondt inderst inde”, hvis du har mere på hjerte. En anden mulighed er at ringe til din læge og få en snak.
Jeg håber, du vil følge mine råd.
Kærlig hilsen
Mette