En underlig "knude"
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej:) Jeg skriver fordi jeg har en lille helt vildt øm "Knup" lige over panden. Det er umildbart ikke en bule, da jeg ikke har slået mig. Den buler lidt ud og er meget øm bare man rører den lidt. Jeg tør ikke at sige det til mine forældre, hvad kan det være?

Svar:
Kære dig.
Tak for dit spørgsmål.  Er glad for du skriver for du lyder som om du er lidt urolig for hvad det kan være. Så håber mit svar kan være med til at berolige dig lidt.
Der er helt forståeligt at du bliver lidt nervøs over at der pludselig er en knop over din pande som ikke plejer at være der, men det lyder dog helt fredeligt.
Der kan være mange årsager til at du pludselig har fået knoppen. Det mest sandsynlige er nok, at det er en bums som ikke rigtig er brudt ud endnu. Den kan blive utrolig stor og gøre meget ondt.
Synes dog at hvis du har knoppen i mere end 14 dage og at det ikke viser sig at være en bums, så vil det være fornuftigt nok at gå til din læge.
En anden ting er, at selvom du er nervøs for at fortælle dine forældre det, så er jeg sikker på at de gerne vil vide hvis deres barn går og er bekymret for et eller andet:)
Håber mit svar var til en smule hjælp.
Kærlig hilsen Anne