Dæmon?
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Ved ikke om det dumt at kalde dem dæmoner? Men føler virkelig der er en dæmon indeni mig, og den styre alt hvad jeg gør! Det den som siger, du skal hoppe ud foran en bus, tog, bil, tage overdosis, eller hænge dig selv...  det den som får mig til at selvskade! Det den dæmon som får mig til ALLE de ting som jeg ikke vil! Hvis vi kigger på siden som ikke er dæmonen i mig, kunne jeg aldrig finde på at selvskade, eller begå selvmord... men dæmonen vil have mig til det! Den styre mig totalt...  Er så mega bange for mig selv! Det var tæt på jeg var gået ud foran en bil i dag... indtil en anden stemme så sagde "hvad fuck har du gang i" og fik mig tilbage! Det kunne have gået galt i dag, dæmonen styre mig... er så bange for den en dag vinder, og har den rigtige "mig" ikke lyst til!
Hvad skal jeg gøre? Kan ikke mere..
Håber i svare hurtig muligt virkelig! For den vinder snart, var jo ved det i dag!

Svar:
Hej med dig!
Jeg er ked af, at du har det sådan! Det er forfærdeligt når der pludselig kommer en side frem hos en selv som man ikke kan genkende og man er bange for de ting man måske gør ved sig selv.
Det er et vanskeligt spørgsmål at svare på over mail, men du skal tage kontakt til din egen læge. Husk, at din egen læge har tavshedpligt, de siger ikke noget videre til nogle uden at du giver tilladelse til det. Til gengæld kan de tale med dig om de tanker du har.
Det vil helt sikkert lette dit sind at du får talt med en om det. Din egen læge vil eventuelt henvise dig til psykiatrisk skadestue hvor eksperterne på dette område er.
Husk, at du ikke er den eneste der går rundt med sådanne tænker, og husk, at det ikke er nogle du kan styre selv. Det skal du have hjælp til. Kontakt din egen læge i telefontiden imorgen, og tal med dem om det, de kan hjælpe dig videre.
Jeg håber, at mit svar har hjulpet. Hvis ikke, så skriv ind til os igen.
Mange hilsner
Marie