Dybt ulykkelig over krop.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej.
jeg er en pige som er meget bredt bygget.
jeg er 1.62 og vejer 55 kg Og 16 år.
jeg er dybt ulykkelig og frustreret over min krop. Jeg er bare ikke tilfreds med den!
jeg spiser sjældent usundt, men overspisrr altid til måltiderne, selvom det er sundt mad, er det for meget.
jeg dyrker meget motion, men taber mig bare ikke - faktisk modsat. Jeg tager på.
hvad skal jeg gøre?
har i eslagtes kost fan jeg kan følge eller?

Svar:
Hej du
Jeg kan forstå på dit spørgsmål, at du er ked af din krop. Det virker som om, at du synes, den er for bred. Jeg kan starte med at sige, at du ikke er for bred eller vejer for meget. Med dine 162 cm i højden og en vægt på 55 kg, så er du faktisk lidt til den tynde side, men stadig helt normal. Det er ikke det samme som, at du ikke kan føle at du vejer for meget! Men, det er der ingen grund til, at du gør.
Du skriver også, at du tager på selvom du dyrker meget motion. Først og fremmest er jeg glad for at høre, at du dyrker meget motion. Det er nemlig rigtig sundt. Hvis man dyrker meget motion, så bliver man nogle gange lidt mere sulten og spiser lidt mere end ellers. Det er helt normalt. Men, det betyder også, at man ikke nødvendigvis taber sig, selvom man dyrker meget motion.
Jeg er ked af, at du er så trist over din krop. Jeg håber, at du kan bruge det, jeg har skrevet til at se den på en anden måde fremover. Du er nemlig helt normal med hensyn til din vægt og du lever rigtig sundt med masser af motion og sund mad. Bliv ved med det.
Hvis du får brug for at snakke med nogen om dine tanker omkring din krop, synes jeg du skal overveje at prøve vores chatrådgivning en dag. Her sidder anonyme voksne, du kan dele din tanker med. Chatrådgivningen kan du finde HER.
Venlig Hilsen Jens-Christian