Cutting
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej jeg har et spørgsmål, når man har skåret i sig selv, i hel vild lang tid. Er det så normalt at efter noget tid begynder arne at kløe . så man hele tiden skal kløe igen?? Hvad kan man gøre ved det? for det sker mange gange i løbet af en dag.. hvorfor det kh Felicia

Svar:
Kære Felicia.
Jeg kan godt se, at det er rigtig irriterende hele tiden at skulle klø sig.
Jeg har ikke en god forklaring på, hvorfor dine ar klør. Det er ikke normalt at ar klør, men hvis huden bliver tør, kan det godt klø, også i de ar du har. Det er faktisk normalt at tør hud godt kan klø. Jeg vil derfor anbefale dig, at købe noget fed creme, det kan man både få i matas og på apotekerne. Du kan så smøre dér hvor det klør, bare gør det når du står op, og så hver gang du synes det trænger.
Hvis det ikke hjælper vil jeg anbefale dig at gå til lægen, for så kan din læge nemlig se din hud, og få et bedre indtryk af, hvad det er der gør, at det klør så meget.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Hilsen Lea