Børneorm
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej. Jeg er gravid i uge 9. Og har haft børnorm i lang tid! Det er ret ulækkert og irreterende! Og det klør meget bagi og foran :( vil børneorm påvirke mit barn el lign ? Mens jeg er gravid.. Hva skal jeg gøre ? Jeg har os været hos lægen, men de kunne ik rigtig gøre noget. Jeg måtte ik tag nogle medicin eller noget, når jeg var gravid! Det eneste jeg skulle gøre, det var at spise masser hvidløg? Men det hjælper heller ikke! Help help

Svar:
Hej med dig.
Det lyder ubehageligt med børneorm. Børneorm klør rigtig meget, og det er bestemt ikke
kun børn, der får det. Unge og voksne kan sagtens få børneorm. Børneorm smitter let. Man bør klippe neglene korte og rense dem dagligt, vaske hænderne omhyggeligt før hvert måltid og kogevaske håndklæder, sengetøj og undertøj for at undgå smitte.
Det er ikke farligt for dit barn inde i maven, at du har børneorm. Selvom du har børneorm, har dit barn det ikke.
Man behandler børneorm med noget medicin. Det er rigtigt, at man skal tænke sig om før man som gravid tager medicin, og man bør spørge sin læge til råds inden. Jeg synes nu, at du skal prøve at tage til din læge igen, og høre, om ikke du må tage et ormemiddel, for det lyder da rigtig ubehageligt for dig.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Mange hilsner
Christine