børneorm

brevkassespørgsmål

børneorm

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej . Jeg er en pige på 12 år. Jeg tror jeg har børneorm. ;( Jeg har haft kløen i "rumpen" i lang tid men fandt først ud af forleden at det muligvis var børneorm! Jeg er meget bange for at snakke med min mor om det, Jeg føler ikke rigtigt at jeg tør snakke med hende om noget. Er der en måde at slippe af med børneorm uden at skulle til læge eller fortælle noget til min mor, eller bliver jeg nød til at fortælle hende det? Så vil jeg gerne spørge om i/du kan forklare hvilken "størrelse" ens bryster skal have får at man skal bruge BH?. for jeg føler jeg har brug for en men at jeg heller ikke rigtig tør spørge min mor om det. KH. ANONYM!

Svar:

Kære anonyme.

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan godt forstå du er træt af at have "kløe i rumpen" - det er noget af det aller værste.

Som du har hørt er det rigtigt, det kan meget vel være forårsaget af børne-orm, men det kan nu også komme af så mange andre ting, så du er næsten nødt til at have en læge til at se på det. Og når nu det er sådan, skal du nok også have din mor involveret.

Jeg ved godt det kan være svært at snakke om den slags, specielt hvis du ikke rigtigt tør snakke med det mor om den slags ting, men forsøg alligevel. Hun bliver formentlig glad for den tillid du viser hende ved at dele dit problem med hende og så vil hun gøre alt hvad hun kan for at hjælpe dig.

Hvis det viser sig at være børneorm skal hele familien have en tablet kur under alle omstændigheder og I skal også have vasket alt Jeres tøj/sengetøj osv., så jeg er bange for, at du må tage tyren ved hornene. Som sagt, brug den som en chance for at skabe en god og fortrolig kontakt til din mor.

Med hensyn til BH så tror jeg det bedste du kan gøre er, at gå ind i en undertøjsforretning og bede dem om at hjælpe dig. Du er ikke forpigtiget til at købe noget bare fordi du kigger og får nogle gode råd. Du kan evt. gå derned med din mor.

Håber du kan bruge mit svar.

Mange hilsener, Susanne