Bums...
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej cyberhus!
Håber i kan hjælpe mig.. Jeg har ja haft en bums på næsen (på næseboret.)
Den er lige sprunget for et par dage siden, og nu er der kommer en slags knude der er meget øm, og den er forholdvis stor..
Er det noget der forsvinder? Eller skal man leve med det?
På forhånd tak! :-)

Svar:
Hej med dig!
Velkommen til Cyberhus. Åh ja de bumser kan være noget så irriterende! Der kan godt komme sådan en lille hård bule efter man har haft en bums, især, hvis man kommer til at klemme den.Det er bare kroppen, der går igang med at reparerer og immungorsvaret, der er klar til at bekæmpe bakterier. Det skal nok gå væk igen, men man skal være forsigtig med ikke at pille for meget i bumserne for så kan der komme blivende ar.
Det er bedre barer at vaske ansigtet med en neutral ansigtsæbe og så anvende en ikke for fed ansigts creme.
pøj pøj med den. Den kan sikkert dækkes med en concealer.
hilsen Malene