Brækfornemmelser
brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Hej Jeg har i en periode gået og fået brækfornemmelser, altså min krop gør som når man brækker sig bare uden at kaste op. Det er rigtig ubehageligt, og ærlig talt så tager det lidt på min selvtillid, da jeg konstant går og håber på jeg ikke får det, f.eks. på arbejdet hvor jeg står og betjener kunder.. Har I nogen ide til hvad det kan skyldes, eller hvad jeg skal gøre ved det? Mvh.

Svar:
Hej med dig
Det må da være rigtig irriterende for dig. Det at have brækfornemmelser er et meget uspecifikt symptom. Det betyder, at det kan være et tegn, man kan se ved rigtig mange tilstande eller sygdomme. Jeg tror jo ikke, at du fejler noget alvorligt, men jeg synes, at du skal få en tid hos din læge.
Så kan han eller hun spørge dig om forskellige ting, ofte bliver man da klogere på, hvad der kan være i vejen. Og måske er der en behandling eller bare et godt råd, så du kan blive fri for de brækfornemmelser. Hvis du har tabt dig og/eller der er noget der er anderledes omkring din afføring i samme periode er det vigtigt, at du fortæller det til lægen.
Held og lykke med dig
Kathrine