Brystsmerter og svært ved at trække vejret.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej Cyberhus. Jeg har et spørgsmål som plager mig meget. Jeg har gået i 2-3 år og virkelig ikke har kunne trække vejret ordenligt, min læge siger det er astma, men min astma medicin virker ikke. Jeg får ikke anfald som man burde. Jeg er træt hele tiden, og jeg fik målt min lunge fuktion og den er på 54.7% hvor den burde være på 100% ligesom alle andres, jeg har snakket med min læge et par gange om det nu for her det sidste år har jeg også fået virkelig slemme brystsmerter. Jeg er ret bange for om det kan være noget alvorligt? min vejrtrækning gør mig træt og jeg kan ikke løbe eller dyrke sport pga. jeg slet ikke kan få vejret så. Mine brystsmerter gør så ondt at jeg kunne begynde at tude over dem... Håber virkelig på svar så hurtigst som muligt. Hilsen den urolige..

Svar:
Hej urolige!
Mange tak for dit brev. Det lyder rigtig ubehageligt, sådan som du har det, og det lyder bestemt som om, det kunne blive bedre for dig. Fordi jeg kun har dit brev, og ikke kan undersøge dig, kan jeg ikke sige dig lige hvad der er galt. Det kan godt være astma. Der er mange med astma, der ikke får anfald, men som er trætte og ikke kan løbe eller dyrke sport, fordi de ikke kan få vejret ordentligt.
Jeg synes, du skal tage til din læge igen og fortælle hvordan du har det. Hvis du har astma kan din læge finde ud af, om du ikke skal have en bedre behandling, så du ikke går og har det så skidt. Og I kan også få en snak om, hvad det er, du er urolig over. Hvis du synes det er svært at få forklaret din læge, hvordan du har det, så tag det brev med, som du har skrevet til mig, og du kan også tage mit svar med.
God bedring!
Med venlig hilsen Christine