Blodprøve

brevkassespørgsmål

Blodprøve

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Oprettet 9 år 1 uge siden

hej!

for lidt tid siden var jeg syg og det fik jeg noget medicin imod (er helt rask). Da jeg var færdig fik jeg en masse røde knopper.

jeg kom til lægen og det var (heldigvis) ikke noget der gjorde skade. Knopperne er forsvundet men jeg skal ha' tage en blodprøve snart For at se om jeg er allergisk overfor medicinen.

jeg er kun 11 (snart 12), og jeg er rigtig bange. Jeg har ikke lyst til at de skal stikke i mig, og jeg sagde til min mor at jeg ikke ville der op. men det skal jeg selvfølgelig...

mit spørgsmål er: gør det ondt at få taget en blodprøve? Jeg er virkelig nervøs....

min mor får tit taget blodprøver (hun er syg men meget snart rask), og hun siger jeg ikke skal bekymre mig.

men det gør jeg. Håber i kan hjælpe mig.

hilsen " den skræmte pige"

Svar:

Hej med dig

Tak for dit spørgsmål. Jeg kan forstå at du er bekymret for at få taget en blodprøve. Jeg kan også regne ud, at du ikke har prøvet det før og jeg forstår derfor godt at du er lidt utryg ved hvordan det er. Men næsten alle har det sådan, at det ikke er nær så slemt som de havde forestillet sig. Man mærker et lille prik og så gør det ikke ondt mere. Jeg synes ikke det gør mere ondt end at få et myggestik.

Jeg håber at jeg har beroliget dig en smule. Jeg er sikker på at du nok skal klare det. Og det er jo vigtigt at få du får taget den blodprøve så man ved om du kan tåle medicinen.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen

Morten

MortenSs billede
Morten fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål