Bid i kinden
brevkassespørgsmål af
Preben
15 år
Hey, her i weekenden bed jeg mig i kinden sådan virkelig hårdt... såret sviger og gør ondt og det er som om det ikke bliver bedre.
Nogle der kender noget der kan fremskynde at såret heler hurtigere
på forhånd tak

Svar:
Kære Du
Først og fremmest tak for dit spørgsmål.
Du skriver, at du har bidt dit hårdt i kinden, og at det ikke rigtig vil blive sig selv igen. Når man bider sig vil såret som regel hele op i løbet af nogle dage/uger, men det er vigtigt, at man forsøger at undgå at bide sig samme sted igen (hvilket man kan have en tendens til når der først er skabt et sår).
Nogle synes, at det hjæper at rense munden i klorhexidin mundskyllevæske, det kan købes på apoteket.
Hvis såret fortsat generer dig om en uges tid, så synes jeg at det kan være en god ide at få din læge til at se på det, så kan lægen vurdere om der skal gøre yderligere.
Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive igen.
Vh
Kasper