Besvimede(2)
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Pia Tak for svaret. Nej jeg slog mig ikke. Men jeg blev ved med at være svimmel så jeg ringede til vantlægen om aftenen. Jeg blev indlagt og fik noget saltvand gennem en slange i hånden og er kommet hjem igen idag.
De mente, at jeg har anoreksi og jeg skal indlægges for det efter påske, men fik lov til at være hjemme hvis jeg spiser og drikker, ellers skal min mor køre mig på sygehuset igen. Min mor holder øje med at jeg får noget at drikke og spise og hun går med mig på toilettet for at sikre at jeg ikke kaster det op.
Men hun har ikke opdaget at jeg kaster op i en pose på mit værelse. Jeg er lidt bange for det jeg gør. Men kan heller ikke lade være. Hilsen Gråspurv

Svar:
Kære Gråspurv
Jeg er glad for at høre, at du har fået noget hjælp med det samme og at der vil blive lagt plan for fremtidig behandling. Anoreksi kan være en livstruende sygdom, som kræver professionel hjælp, som du vil få under et planlagt behandlingsforløb.
Der er mange unge med spiseforstyrrelser;det kan være anorexi, hvor man spiser for lidt, kaster op og motionerer overdrevent, eller andre former for spiseforstyrrelser.
Det er utrolig vigtigt at du får hjælp, og at du vil hjælpes! Du har allerede mærket på din egen krop hvor slemt det kan gå, når spiseforstyrrelsen "tager over"!
På samme tid beskriver du også, at du ikke kan lade være med at gøre "det" og sådan føles det for de fleste, og det er derfor, du behøver hjælp. Det er vigtigt, at du er åben og ærlig overfor behandlerne - ligesom du er her på chatten - for at du kan få den bedst mulige hjælp.
Jeg vil håbe alt det bedste for dig og minde dig om at du altid kan logge på chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen, fra mandag til torsdag kl. 15-19.00.
Venlig hilsen
Pia