Bange fornemmelser
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus Jeg har et spørgsmål, som bekymrer mig meget.. I noget tid har jeg haft noget udflåd som lugter grimt, og nu er jeg begyndt at få rigtig ondt nede omkring blæren og længere ned..det kan gøre så ondt jeg ikke kan gå. Jeg har ikke lyst til at gå til lægen, jeg håber I kan hjælpe mig. Mvh M

Svar:
Kære M,
Godt du skriver ind, så vi kan få styr på det dernede.
Jeg vil starte med at skrive til dig, at du nok ikke kan undgå at gå til lægen med dit problem. Når du skriver, at dit udflåd lugter, kan det skyldes at du har nogle bakterier i skeden, som ikke skal være der. Det kan give en grim lugt, sådan lidt fiske-agtig. Når man får bakterier i skeden kan det 'kravle' længere op i livmoderen, men også op i urinrøret og blæren.
Derfor skal du undersøges, så du kan blive behandlet. Det er vigtigt så bakterierne ikke kravler længere op. Så du kan desværre ikke undgå at komme til lægen. Lægen har set mange piger, som har det samme. Så for ham/hende er det helt normalt.
Held og lykke.
Venlige hilsner fra Line