Allergi
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Jeg har allergi, både høfeber allergi og almindelig allergi ( overfor dyr osv. ) jeg er tit rigtigt træt, og sover hver dag, til middag, kan det have noget med mit allergi at gøre ? og, Hvad sker der hvis jeg ikke tager mit medicin ?

Svar:
Hej Pige.
Det er ikke sådan lige at svare ja eller nej til dit spørgsmål, men jeg vil gøre mit beste for at svare dig.
Ja du kan godt være træt pga. din allergi. Men du kan også være træt pga. bivirkningerne fra medicinen. Mange allergikere har svært ved at sove om natten og så vil man jo også være træt om dagen. Astma og allergiforbundet har mange rigtig gode råd, kender du dem? Her er et link, så kan du prøve at læse lidt selv.
Har du symptomer på din allergi nu? Hvis ikke du tager din medicin bliver det meget være med de symptomer du har nu.
Jeg ved ikke hvordan din allergi viser sig, nogen får problemer med snue, øjne der løber i vand, problemer med at få luft, knopper, rødme, kløe osv. Og tager man ikke sin medicin vil ens egne symptomer blive meget værre.
Jeg syntes du skal tage dig en snak med dine forældre og fortælle dem om hvad du tænker og mener. Og så syntes jeg i skal gå sammen op til din læge og fortælle ham om at du er træt og de symptomer du ellers har. Han kan evt finde noget andet medicin uden de samme bivirkninger som det du får nu. Han vil også kunne henvise dig til sygehuset, hvor de i astma og allergi ambulatoriet vil kunne behandle dit helt optimalt.
Håber du kunne bruge mit svar til lidt.
Mange venlig sommerhilsner
Anette