akut
brevkassespørgsmål af
Anonym
sorry jeg mente marzine de der køresygepiller Hvad sker der med kroppen hvis man fx tager 50 af dem. kan man da godt dø af det? eller er det bare nogen som giver en masse skader plz svar så hurtigt i kan .

Svar:
Hej! Hvor er det godt, at du søger hjælp, hvis du har taget eller overvejer at tage så mange tabletter. Du skal sige det til dine forældre med det samme, eller ringe til lægen nu, hvis du har taget flere køresygepiller end anbefalet!
Man kan blive sløv eller bevidstløs, få uro i kroppen, hjertebanken, ryste, få kramper, blive meget angst eller se ting, der ikke er der i virkeligheden, hvis man får for mange. Uanset om du har disse symptomer eller ej, skal du kontakte en læge med det samme! Og hvis du har symptomerne, skal du ringe 112, så du kan blive indlagt. Det er vigtigt!
Hvis du ikke har taget dem, men tænker på at gøre det, så synes jeg bestemt, at du skal snakke med en voksen om det, fx dine forældre.
Jeg synes også det er vigtigt, at du kigger forbi chatrådgivningen her i Cyberhus. Her sidder der voksne som også gerne vil lytte og prøve at hjælpe. Måske kunne det også være rart bare at få lov til at snakke lidt anonymt med en voksen om de tanker og følelser du går rundt med. Chatten har åben mandag til torsdag kl. 14-19
Det er rigtig godt, at du søger hjælp! Flot!
Kærlig hilsen Christine