2 børn og spiseforstyrrelse

brevkassespørgsmål

2 børn og spiseforstyrrelse

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

hehe, jeg er en kylling Undskyld jeg skriver igen. Men er ræd for og gå til lægen.
Har fået lavet mange undersøgelser, og er bangefor jeg også har fået det tjekket. Så tør ikke spørge, forbinder kun lægehuset med negative ting. Har de homoner noget med hjertet og gøre? tror jeg ikke.

jeg fandt frem til meningen med livet var og leve og formere sig. Men hvis man ikke kan formere sig hvorfor så lleve og kæmpe.
ikke forstået. Ved du om der findes nogle bøger hvor man kan læse om det? Eller hvad man kan gøre for og få sin mens.

Har nogen gange en skør tanke om og stikke en kniv op så det begynder og bløde, selvom jeg godt ved det ikke ville hjælpe.

Svar:

Hej igen.

Jeg syntes det er godt du skriver herind igen, for det lyder som om det er noget som fylder rigtig meget i dig.

Du skriver at du kun forbinder lægehuset med negative ting. Prøv at tænke på lægehuset som et sted der vil hjælpe dig, og prøve at løse de problemer som du går rundt med.

Mange har det på samme måde som dig og det er fordi at besøget hos lægen sommetide hænger sammen med noget som kan være svært for en. Derfor kan det efterlade et negativt indtryk.

Det er vigtigt at du holder fast i, at lægehuset er der for at hjælpe dig, også med de ting som er svære for dig.

Fra dit sidste spørgsmål kunne jeg forstå at du var ovre din spiseforstyrrelse, og det syntes jeg virkelig er flot!
Så tænk på det når du tager til lægen, at du havde energien og modet til at klare spiseforstyrrelsen, og at du derfor også har modet til at gå til lægen, og få hjælp til dit menstruationsproblem.

Det kan være en god ide at tage en med som støtte, en du snakker godt med og er tryg ved.

Du skriver også, at du er bange for at spørge lægen omkring de undersøgelser du har fået lavet, og hvad de viser.

Det er en helt naturlig reaktion og det er helt ok at have det sådan. Når det er noget der betyder noget for en, så er man nervøs. Det ved din læge også og du skal vide, at lige meget hvad resultatet er vil din læge forklare dig hvordan tingene hænger sammen.

Du vil også kunne spørge din læge om alle de spørgsmål du har.

hormoner som jeg skrev om sidste gang har ikke noget med dit hjerte at gøre. Det er nogle som bliver produceret af æggestokkene, og som har betydning for om du kan blive gravid.

Jeg kan desværre ikke fortælle dig hvordan du får din menstruation igen, det er kun lægen der kan hjælpe dig med dit spørgsmål.

Du spørger om der er noget at leve og kæmpe for, hvis man ikke kan formere sig.
Ja, det er der! Det at du udvikler dig som menneske gør livet værd at leve. Jeg tror du har udviklet dig meget mens du kom over din spiseforstyrrelse, og det er rigtig flot. Der er mange glæder i hverdagen som gør livet værd at leve, alt hvad der gør dig glad. Det kan være din familie, dine venner eller noget som du går meget op i, og elsker at lave.

Jeg syntes det ville være godt at du får snakket med nogen om hvordan du har det med de tanker du har skrevet til mig om.

Det er vigtig at du får snakket med nogen, når du har det som du skriver. Det kan være nogen du snakker godt med, måske din mor eller en god veninde?

Du er også velkommen til at logge på vores chatrådgivning, hvor du anonymt kan snakke med en rådgiver, og hvor i kan få snakket om de følelser og tanker du har om det at leve.

Chat rådgivningen har åbent mandag til torsdag 15-19.

Venlig hilsen og god jul
Iben Bach Pedersen