sportsgrene
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hey jeg er en pige på 13 år næsten 14. jeg er lige stoppet til svømning som jeg har gået til på " talent-holdet" men det tog for meget af min tid og så syntes jeg at det blev for seriøst. Nu vil jeg gerne prøve noget nyt så jeg håber jeg kunne blive lad for. Jeg har gået til fodbold, håndbold, ridning klaver mm. fo et par år siden. jeg har prøvet at søge inde på internettet efter en side med en masse sportsgrene, men uden held så nu ville jeg lige prøve g høre her om du havde en ide:)

Svar:
Hej med dig
Det lyder spændende at du skal til at finde en ny sportsgren du gerne vil starte på. Du har prøvet en masse og det lyder til at du er en aktiv pige...Det er super..
Det kan godt sommetider være lidt svært at finde ud af hvad man vil gå til. Der er rigtig mange muligheder og måske er du lidt i tvivl om hvad slags det skal være. Det vigtigste er at du synes det er sjovt og derfor er det super, at du lige undersøger tingene først.
Jeg synes det er helt okay, at du synes svømningen blev for seriøst, og at du derfor ikke havde lyst til at fortsætte. Jeg tror du skal starte med at gå en tur ned i din mave og mærke efter hvordan du har det med forskellige ting og så bagefter tænke på hvad det kunne være.
1. Har du lyst til at det skal være en holdsport?
2. Synes du det er skæggest hvis der er en bold med?
3. Hvor mange dage/timer om ugen vil passe dig?
4. Har du lyst til at gå til noget med nogle af dine veninder?
Det var 4 ting du kunne spørge dig selv, måske er der flere. Når du har tænkt over dem, så kan det måske være nemmere at finde frem til den idrætsgren du kunne tænke dig at prøve.
Jeg synes også det ville være en god ide at snakke med din mor og far og et par veninder om det. Måske har de også nogle ideer og måske kan de hjælpe med at finde ud af hvilke muligheder der er, der hvor du bor.
Jeg har fundet en hjemmeside der hedder idrætssamvirket. Her er der en lang list af muligheder og måske kan det inspirere dig.
Jeg håber at mit svar kan inspirere dig og at du finder en idrætsgren du synes er spændende og som du har det skægt med at dyrke.
Venligst
Else