sport og sundhed
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
hej jeg går til fodbold hver mandag og tordag men jeg synes ik at jeg er tynd nok jeg vil gerne tabe mig lidt og jeg vil gerne have flere muskler drengene fra min klasse mobber mig med at jeg er så lille og så slap jeg vil gerne blive stræreker

Svar:
Hej med dig
Fedt, at du spiller fodbold mandag og torsdag. Det er god motion og så er det sjovt at være på et hold.
Du skriver at du gerne vil tabe dig lidt, og at drengene mobber dig med at du er så lille og er slap. Det er ikke rart at blive mobbet og det er heller ikke ok at de gør det. Derfor er det super godt at gerne vil gøre noget ved det.
Du skriver at du gerne vil tabe dig lidt og være stærkere, måske tænker du at du gerne vil være lige så stærk som drengene?
Du skal vide at drenge er stærkere end piger og det er helt naturligt at du ikke er lige så stærk som drengene. Det er også meget typisk at drenge på 11 år, driller pigerne med at de ikke er så stærke som dem. Det er rigtigt irreterende og derfor synes jeg du skal fortælle det til din lærer, så kan han/hun hjælpe dig med at stoppe det.
Når du er 11 år, så er det rigtig vigtigt at du ikke taber dig for meget, fordi din krop har brug for en masse energi til at vokse. Derfor synes jeg at du skal snakke med din mor og far, fortæl dem at du gerne vil tabe dig.
Hvis du har brug for at tabe dig, så kan i måske prøve at snakke om den mad i spiser, om den er sund nok, eller om du skulle gå til mere idræt i din fritid. Hvis du ikke har brug for at tabe dig, så kan i snakke om hvorfor du gerne vil tabe dig.
Sommetider, hvis man bliver drillet henne i skolen, så kan man sometider få lyst til at lave sig selv om, så det kan stoppe. Men det er bedre at få dem der driller til at holde op med det.
Håber du kan bruge mine råd..
Venlig hilsen
Erroll - vikar for Abigail