sport

brevkassespørgsmål

sport

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

er det sundt at dyrke 11½ time sport om ugen?

Svar:

Hej med dig,

Mit svar er, både ja og nej.

Hvis man sørger for at få nok med mad og den rigtige mad som kroppen har brug for, plus en masse vand, og træner rigtigt og fornuftigt, kan så mange timers træning godt være sundt.

Men hvis man ikke sørger for at spise nok med sund og rigtig mad og drikke rigeligt og træne fornuftigt, kan det være skadeligt for kroppen, at træne så meget.

At dyrke sport er meget sundt, men at dyrke for meget af den, dyrke den forkert, eller ikke få den rigtige mad og nok væske, er ikke sundt.

I dette hæfte kan man læse lidt mere om, hvad hård træning betyder for kroppen. Dem der sørger for maden til den der træner, kan også have god glæde af at læse hæftet, fordi der står en masse om, hvordan de kan sørge for den rigtige mad.

Det kan være lidt svært at forstå det hele og jeg synes faktisk du skal læse hæftet med din mor og far, fordi så kan i sammen snakke om din motion og om det er for meget eller om det er ok..

Bedste træningshilsner fra

Claus