Min gamle klasse
brevkassespørgsmål af
Lilly
17 år
Hej jeg er en pige på 17 som lige er kommet på GF2 Før jul gik jeg på GF1 hvor jeg gik i en næsten ren drengeklasse på 35 med 32 drenge da jeg gik der var der de her drenge i min klasse som blev ved med at gå og halv snakke til mig eller om mig uden enlig sige hvad det var så jeg forstod ikke rigtig hvad det var de ville nogle gange sagde de også alt muligt med at en eller to af dem var vide med mig og alt muligt andet jeg ikke helt forstod Ig nu går jeg så i en anden ende af skolen og går ikke i klasse med nogle af dem men vær gang de ser mig en sted på skolen siger de et eller andet hurtigt til mig som for det meste er det samme som de sagde til mig da vi gik i klasse sammen eller bare siger mit navn på en meget glad sjov agti måde eller bare vis en af dem ser mig ud af en port til deres værksted imens jeg er 10 meter væk er der stadig en der råber mit navn hej og vinger til mig Og jeg har ingen ide om hvorfor de gør det og jeg forstår det virkelig ikke for er lidt itvil om jeg overhovedet har haft ført en samtale med dem Og jeg vil bare så godt vide hvorfor de gør det

Svar:
Hej Lilly,
Godt at du skriver her i brevkassen. Jeg kan godt forstå, at du bliver forvirret over måden drengene henvender sig til dig på, og at du gerne vil vide, hvorfor de er sådan. Du skriver ikke noget om, om du godt kan lide det, eller om det noget, som går dig på. Hvis du kan mærke, at det er noget, der generer dig meget, er det vigtigt at du taler med drengene om det, eller fortæller det til en lærer på skolen, som kan hjælpe dig med at få det stoppet. Indtil det er løst, kan du prøve at ignorere det, så det til sidst ikke er så sjovt at blive ved.
Hvis du synes, det er spændende og sjovt, kan du spørge drengene om, hvad det går ud på, når de snakker til dig, og du kan lære dem bedre at kende.
Der kan være mange grunde til at drengene opfører sig, som de gør. Som du selv skriver, kan det handle om, at drengene er vilde med dig. Det har de også sagt til dig. Det er spændende at gå i klasse med en pige, når man er så mange drenge. Måske er drengene ikke så modne, og derfor har de svært ved at vise det på en mere passende måde. Hvis nogle af dem synes, at du er sød, kan det være sjovt for de andre drenge at drille lidt med det, f.eks. ved at få din opmærksomhed, når de ser dig.
Du er også meget velkommen i vores 1-1 chat, hvor du kan snakke med en rådgiver om, hvordan du har det, og hvad du kan gøre.
Jeg ønsker dig alt det bedste,
Jeanette