Sperm
brevkassespørgsmål af
Lasse
14 år
Hej jeg er 14 år dyrker sport 4 gane i ugen min pik er 14 cm lang i stiv tilstand og jeg vil gerne snart lave noget sexuelt du ved sex men jeg kan ikke sperme eller der kommer kun nogle gange noget ud som er slimet men det er virkeligt lidt og det her der kommet i sårn 8 mdr. Og det kommer bare ikke mere ville bare lige ha e svar på om jeg godt kan sperme og ps. Vil ik ha sex før jeg bilver 15

Svar:
Hej Lasse
Det er helt almindeligt at man ikke kan sprøjte helt vildt, når man er 14 år. Faktisk er det helt almindeligt for voksne mænd også. De der ret så vilde sprøjtescener, man ofte kan se i porno, er altså ikke altid virkelighed.
Når man kommer i puberteten, kommer det der med at kunne producere sæd, og sprøjte også. Det er umuligt at sige, hvornår det sker, men de fleste begynder at producere sæd i 12-15 års alderen.
Når man onanerer er det helt almindeligt at der kun kommer ganske lidt. Igen er det vigtigt at huske at det man ser i porno, langt fra altid er virkelighed. De fleste fyre, kommer kun ganske lidt. Særligt når man onanerer, er det meget lalmindeligt at det ikke sprøjter helt vildt, men faktisk bare løber lige så stille ud.
Det jeg vil frem til er, at du ikke behøver være nervøs. Selv om du synes det ser forkert ud, er jeg ret sikker på at det du oplever er meget almindeligt. Og der er stor forskel på sex og onani. Derfor kan det også sagtens være at du vil sprøjte mere, når du engang skal have sex, end du oplever når du onanerer. Du behøver ikke bekymre dig. Det du fortæller lyder fuldstændig almindeligt.
Mange hilsner
Lasse