Spørgsmål efter oplevelse
brevkassespørgsmål af
Saga
15 år
Hej. Jeg ved ikke om i kan svare mig, men jeg prøver alligevel lige at stille mit spørgsmål. :) Jeg så desværre for nogle uger siden min nabo blive båret ud af sin lejlighed da han var død. En ting der undrede mig meget som jeg aldrig har set før når redningsfolk henter en død person, var at liget her var pakket ind i en form for hvid "dragt" eller pose-ting, men så var der også en form for maske med noget der lignede et rør ud for ligets mund, som altså stak ud igennem den hvide dragt/pose. Hvad kan det have været, hvorfor var der et rør ud for munden, når han var helt død i øjeblikket? Mvh. Saga

Svar:
Hej med dig
Tak for dit spørgsmål.
Det lyder som en barsk oplevelse. Håber du er ok.
Jeg kan forstå, at der var en rørlignende struktur der stak ud af ligets mund og du undrer dig over hvad det var.
Jeg kender jo ikke de nærmere omstændigheder omkring dødsfaldet, så det er svært for mig at svare på med sikkerhed. Men jeg ved at man i nogle tilfælde i forbindelse med hjertestop ligger et rør i luftvejene, så man bedre kan få luft i ned i lungerne. Jeg vil tro det er det der har været tilfældet her.
Jeg håber du kan bruge mit svar og det hjælper på dine spekulationer.
Med venlig hilsen
Morten