vitamin for hår og negle?
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej mennesker :) Jeg er en pige på 18. har de sidste 4-5 år haft rigtig uren hud:) har samtidig også haft rigtig mange problemer med hår og negle. først for 2 uger siden, kom lægen frem til det ku være jeg sku spise nogle små zinktabeletter mod min urene hud. og bum! 14 dage efter, er det hele faktisk væk og jeg er glad! og jeg stråler og skammer mig ikke længere over at vise mig frem:) nu er mit problem at jeg SIMPELTHEN ikke kan ha lange negle, og mit hår ser tørt og ødelagt ud altid :( håret blir fixet med et glans produkt, så det ser levende ud. men mine negle ved jeg ikke hva jeg ska gøre ved. kan jeg evt spise noget som hjælper på sundhed af neglene? :) lige så snart de vokser og der er 1-2 mm "hvid kant" på neglen? så knækker de og flækker.. øv øv ? :/ er pinlig over dem, forid det ligner jeg bider negle, hvilket jeg ikke gør :(

Svar:
Hej med dig.
Det er da fantastisk at høre at du har fået bugt med dine hudproblemer og nu føler at du stråler :)
Det vigtigste for hud, hår og negle er selvfølgelig at man spiser sundt og varieret og får nok af søvn. Nogle gange kan mangel på b2 vitamin( riboflavin) give svagere hår og negle. B2 vitamin findes blandt andet i mælk, lever, bladgrønt og fisk. Man kan også købe en vitaminpille med blandede b vitaminer, men det burde være nok med en almindlig multivitaminpille.
Man kan også købe nogle piller, der hedder Silica, der skulle være godt for både hår og negle. Silica kan købes i butikker som Føtex og Matas. Men husk på at det vigtigste er, at du spiser sundt og varieret frem for at tage alverdens tilskud.
Venlig Hilsen Malene